(وبسایت مداحی کربلایی محسن احمدی)

(سایت مداحی کربلایی محسن احمدی)
بانوای دلنشین کربلایی محسن احمدی دوشنبه شبـــــــها راس ساعت:21 نعمت آباد خ میرزایی جنب خیابان مینو حسینیه حضرت ابوالفضل العباس(ع)،سامانــــــه هیئت:09381954355،سایت سیاسی مذهبی،اشعار مذهبی،اشعار مهدوی،احادیث و روایات
دانلود مداحی با صدای کربلایی محسن احمدی
آخـــرين مـطالــــــب
لـــــینک های ویـــــژه

ایران همسایه اسرائیل می شود

اگر بشار اسد قدرت را حفظ کند حاکم واقعی سوریه ایران خواهد بود نه او. اسد به خاطر انزوای شدید بین المللی نخواهد توانست که بدون واگذاری سوریه به ایران، به حکومت ادامه دهد. اسرائیل متوجه است که حضور ایران در بلندی های جولان وضع بسیار بدی خواهد بود.

وبسایت شبکه بی بی سی فارسی(BBCPERSIAN) دوشنبه22خرداد( 11June ) نوشت: "الون لیئل" سفیر پیشین اسرائیل در ترکیه، تا چند ماه پیش درگیری های داخلی سوریه را به نفع کشورش می دانست الون لیئل، سفیر پیشین اسرائیل در ترکیه، تا چند ماه پیش درگیری های داخلی سوریه را به نفع کشورش می دانست. به عقیده او، یک سوریه بی ثبات یا تحت کنترل حکومت "نامشروع" بشار اسد قادر نخواهد بود که بلندی های اشغال شده جولان را در آینده از اسرائیل پس بگیرد، ارتفاعاتی که از نظر نظامی، کشاورزی و گردشگری برای اسرائیلی ها اهمیت زیادی دارد.
لیئل در پاسخ به این سوال که چرا دولت بنیامین نتانیاهو، "سکوت" را شکسته است و به این شدت علیه سوریه موضع گیری می کند می گوید: "ما به مرحله ای رسیده ایم که برای اسرائیل و رهبری آن غیرممکن است که ساکت باقی بمانند. ملاحظات اخلاقی و استراتژیک اسرائیل در مورد سوریه به یک سو گرایش پیدا کرده است. وقتی چنین کشتاری در نزدیکی اسرائیل انجام می شود باید علیه آن موضع گیری کنیم."
او می افزاید: "به نظر من، رهبری اسرائیل به این نتیجه رسیده که باقی ماندن بشار اسد بر سر قدرت به زیان اسرائیل و کل منطقه است. این جوانب اخلاقی و استراتژیک، اسرائیل را به طرف سیاست فعال تری در قبال سوریه سوق داده است."
سوال: اما در خارج از اسرائیل این نظر وجود دارد که دولت اسرائیل واقعا قلبا راضی نیست که حکومت بشار اسد سقوط کند. شما این نظر را چطور ارزیابی می کنید؟
ا"گر بشار اسد قدرت را حفظ کند حاکم واقعی سوریه ایران خواهد بود نه او. اسد به خاطر انزوای شدید بین المللی نخواهد توانست که بدون واگذاری سوریه به ایران، به حکومت ادامه دهد. اسرائیل متوجه است که حضور ایران در بلندی های جولان وضع بسیار بدی خواهد بود."
الون لیئل: "به نظر من تا سه، چهار ماه پیش این نظر درست بود. اسرائیل فکر می کرد که درگیری ها در سوریه به نفع اسرائیل است زیرا اگر بشار اسد بر سر قدرت بماند سوریه دیگر نخواهد توانست بلندی های جولان را از ما پس بگیرد، "او می افزاید: "به علاوه اگر بشار اسد قدرت را حفظ کند حاکم واقعی سوریه ایران خواهد بود نه او. اسد به خاطر انزوای شدید بین المللی نخواهد توانست که بدون واگذاری سوریه به ایران، به حکومت ادامه دهد. اسرائیل متوجه است که حضور ایران در بلندی های جولان وضع بسیار بدی خواهد بود. به همین خاطر است که دولت اسرائیل به این نتیجه رسیده است که بشار اسد باید کنار گذاشته شود."
سوال: بسیاری معتقدند که سوریه به میدان نبردی بین کشورهای عرب سنی و ایران تبدیل شده است. به نظر شما اگر چنین نبردی وجود دارد، اسرائیل بی تفاوت و بی طرف باقی خواهد ماند؟
الون لیئل: "ببینید، من در مورد مسائل سیاسی صحبت می کنم نه نظامی. ما نمی توانیم بی طرف و بی تفاوت باقی بمانیم در حالی که سوریه به میدان نبرد ایدئولوژیک بین ایران و ترکیه تبدیل می شود. در حال حاضر رابطه ما با ترکیه خوب نیست اما ایران برای ما بدترین است. اسرائیل به مراتب به ترکیه نزدیک تر است. برای ما سناریوی کنترل سوریه توسط ترکیه، بهتر از سناریوی کنترل سوریه به وسیله ایران است."او می افزاید: "البته باید توجه داشت که ترکیه یا کشورهای دیگر منطقه با ما همکاری ندارند، در نتیجه توانایی ما عمدتا به موضع گیری های سیاسی یا کمک های بشردوستانه محدود می شود. اما در همین عرصه سیاسی و دیپلماتیک، می توانیم تاثیرگذارتر باشیم. اسرائیل در مورد ایران یک ائتلاف بین المللی را سازماندهی کرد. علیه سوریه هم می تواند این کار را انجام بدهد.


๑۩๑ سید مهدی رضوی:09381954355 ๑۩๑

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


مـــــوضوعات مـــــرتبط: اخبار سیاسی، اخبار ایران و جهان، ،
[ 23 / 3 / 1391 ] [ 13:0 ] [ سید مهدی رضوی ] [ ]
░▒ نظر یادت نره همسنگر گرامی، برای بهتر شدن سایت لطفا اینجا کلیک نمائید heiat110.lxb.ir ▒░
پایگــاه مداحـــــــــــی

بــــــسـم الله الـــــــرحــمن الـــــــرحــیـم شما جوانید قدر لحظات جوانی را بدانید هــرگز جـز بـرای رضـای خـدا کاری نکنید. {حــــــضـرت آیــت آلله امــام خـامنـــه ای} تـا کــــــــور شـود هــر آنکـــه نـتواند دیـــد بین مـــن و رهبــــــر عزیزم عهــدی سـت ســید عــــــــلی حســــینی خـامنـــه ای فـــــرمانده ی ارشد سـپاه مهـــدی سـت شــادی دل حـضــرت زهــرا(س) صـــلوات نــویسنده: ســـــیـد مـهــــدی رضـــوی
مـوضوعــــــــــات وب
امـــــــکانات وب